domingo, 29 de agosto de 2010

La Travessa del Cargol

El passat dissabte 28 d'Agost vaig fer la travessa del Cargol a l'Escala. El recorregut era des de la platja de Riells, anar nedant en paral.lel al passeig marítim fins a l'illa del Cargol, i arribada a la platja del centre del poble de l'Escala, un total de 2.200m.

Malgrat el nedar no sigui el que més m'agradi, volia fer una travessa per veure quines sensacions tenia. La distància no era excessiva, encara que per mi sí que era tot un repte ja que mai havia sobrepassat els 2.000m, però el fet de fer-ho davant de casa em va animar a apuntar-me.

Així, em despertava amb un dia on la tramuntana ja bufava des de primera hora, i amb la mar força mogudeta també. No era el millor inici, però com ja estava apuntat no hi havia volta enrere. A les 9h. havia quedat amb els germans Tramunt al centre del poble, on recolliem el xip, i deixàvem totes les nostres coses. A les 10h. sortia el vaixell que ens aproparia a la platja de Riells. Una vegada tots els participants al vaixell i de camí cap a la sortida, ja em vaig adonar que allò no seria fàcil... el vaixell es movia amb una alegria... buff, lo que ens esperava!!

El vaixell ens va deixar a 300m de la platja, així que a saltar i cap a la línea de sortida. Crec que erem al voltant de 300 participants, i malgrat fos una travessa popular jo veia bastant Pro.

Tenia molt clar que volia començar lent, i en funció de les sensacions anar apretant. Així que llestos i cap a l'aigua!! Com sempre, em vaig posar a un costat, per evitar qualsevol tipus de cop i ja començar a nedar cómode des del principi. Els primers metres lluitant una mica contra les onades, i els següents metres... igual!! Les onades entraven de cara i era difícil no tragar aigua, i seguir una línea una mica recte...

Anava bastant mentalitzat de que allò seria llarg, però potser se'm va fer més llarg del que esperava. Volia arribar a la segona boia (més o menys sobre els 800m), on pensava que les onades ja no serien tan frontals i es podria nedar millor, però una vegada allí vaig veure que no seria així. Igual d'onades, i a més notant encara més la corrent en contra!! Així que no quedava més remei que apretar les dents i seguir lluitant!!

Amb les onades i les ulleres una mica entelades m'era difícil ubicar-me, i realment hi havia moments que no veia cap a on anava. De fet, arribant al final del passeig trobàvem una boia per encarar direcció a l'illa del Cargol. Doncs, quan hi vaig arribar, pensava que ja estava al Cargol, i quan veia a la gent que en comptes de girar seguien rectes no entenia res!!! Bé, ho vaig entendre quan vaig aixecar el cap i em vaig adonar on estava!! buff!!! bajón!!! ja que tot just havia sobrepassat el passeig i em quedaven 400m per arribar a l'illa del Cargol.
Fins allí, se'm va fer una mica durillo, molta corrent i a més va arribar una inoportuna rampa al bessó!!! Vaig haver de parar en sec, i intentar relaxar la cama. Per sort se'm va passar, però no anava molt segur que aguantés sense tornar a sentir-ne més.

Finalment, encarava la recta final on per primer cop la corrent acompanyava de cara. Creuava la línea d'arribada amb 58min, i una mica marejat de tantes onades. Com a resum puc dir que content per haver acabat la travessa, i molt satsifet perquè poc a poc vaig agafant confiança en aquesta modalitat. Enrere queden les angoixes que tenia quan em ficava al mar. De totes formes, també veig que haig de seguir nedant molt i molt per seguir millorant la técnica, i sobretot apendre a nedar amb el neopreno.

No hay comentarios:

Publicar un comentario